Bedragen av snålhet

Jag beställde en Nikon D60 plus objektiv för en dryg vecka sen, sedan dess har jag försökt komma i kontakt med företaget för att få en uppskattning på leveranstid. Det enda som hänt är att de plockat bort produkten ur sortimentet, men jag har inte fått svar på något av mina tre mail och de svarar inte i telefon.

Lagda Beställningar på plusfoto.se
Lagda Beställningar på plusfoto.se

Uppenbarligen är de inte mer upptagna än att de kan ta bort produkter ur sortimentet, men de vägrar svara på mina försökt till kontakter, vilket gör att jag misstänker att de håller på att gå i konkurs eller sysslar med regelrätt bedrägeri.

Eftersom de inte svarar har jag mailat och sagt att jag vill avbryta köpet och få tillbaka mina pengar. Händer inget om en vecka kommer jag polisanmäla dem. Till dess rekommenderar jag ingen att handla på Plusfoto.se.

Så går det när man köper på billigaste alternativet på pricerunner. Nästa gång tar jag ett företag jag känner igen.

Update: Uppenbarligen är det fler som blivit lurade. Han har redan en polisanmälan på sig och kommer få en till av mig idag. Tills vidare vore jag tacksam om fler kunde hjälpa mig leta upp info om den här personen/företaget. Hittills vet jag följande:

Företagsinfo: allabolag
Adress:
Gerlachs Väg 9 432 51 Varberg

Företaget ligger i Varberg, tydligen i ägarens villa.

Beställde en Nikon D60 med VR 18-55mm objektiv. Fick dock fel kit skickat till mig, ett objektiv utan VR-funktion. Dock så stod det på kvittot att jag fått VR-paketet och det var också det priset jag fick betala. Försökte att kontakta leverantören via mail och telefon i en månads tid, dock utan att få svar. Eftersom jag bor i Örebro är det ganska besvärligt för mig att besöka företaget i Varberg. Det blev dock min sista utväg och när jag väl kom dit så var företaget i ägarens villa i ett trevligt villaområde. Han hade sitt lilla kontor (en jävla röra, fullt med grejer överallt, från kameror och grafikkort till tre veckors disk) och han förklarade att de haft problem med telefonin och internet i en månads tid och därför inte kunnat kontakta mig. Jag blev dock utlovad att ett nytt objektiv skulle skickas inom två veckor, men det objektivet har jag inte sett röken av. Får heller inget svar från dem, trots att jag mailat och ringt på deras företagstelefon, mobiltelefon och hemnummer. Börjar blir rätt irriterad, även om prisskillnaden på det jag fått och det jag skulle fått bara är 800 kronor känns det ändå riktigt irriterande. Att han knappt kan prata svenska är ju heller inget som underlättar kommunikationen mellan kund och företag. Mycket dåligt!

– Pricerunnerrecension

Update 4: Har kontaktat starweb som hostar butiken åt företaget. Jag hoppas på åtgärder från dem. Det ser ju knappast bra ut för deras varumärke att förknippas med oseriösa företag och regelrätta bedrägerier.

Update 5: Raderat uppgifter om frun tills det är bekräftat att Hallgren är samma person.