Skaffa INTE Tele2 mobilsurf!

Förra månaden fick jag en chockräkning på över 700 SEK. Anledningen var att erbjudandet för gratis Internet som varit under sommaren hade tagit slut och jag hade inte förnyat med något nytt erbjudande. Grundkostnaden för mobilsurf blev då 15Kr/mb.  Ca en YouTube-video senare var jag alltså 700 kronor fattigare.

Jag blev förstås förvånad, upprörd, men fick bita i det sura äpplet och helt enkelt lära mig av erfarenheten. Så efter att ha bloggat om det och blivit rekommenderat att kontakta kundtjänst gjorde jag detta, via Tele2’s website och deras chat. Där frågade jag vad jag kunde göra för att inte uppleva detta igen. Jag blev rekommenderad mellan-paketet, men eftersom jag surfar så pass lite så trodde jag 200mb skulle räcka och tog det billigaste paketet.  Jag fick bekräftat via chatten att detta skulle ordnas för mig.

Denna månad fick jag dock en ännu mer obehaglig överraskning när en ny räkning från Tele2 dyker upp. Denna gång på över 2000 kronor! (För 134,6Mb)

Jag ringer förstås genast Tele2s kundtjänst, arg så det kokar och får till svar att de ”inte kan se att någon varit inne på mitt konto”. Personen på chatten gjorde alltså uppenbarligen inte sitt jobb och här sitter jag med en räkning på över två tusen kronor. Det är också vad det kostar mig att säga upp abonnemanget med kvarstående abonnemangstid etc. Jag hade kunnat få en ny mobil för dessa totalt drygt 4000 kronor!

Jag vill aldrig mer befatta mig med Tele 2 och därför har jag nu sagt upp mitt abonnemang. Jag kommer avråda alla jag pratar med, eftersom Tele2 uppenbarligen inte går att lita på. Deras chat-support är opålitlig, de har lämnat mig i sticket med en extremt dyr räkning som jag överhuvudtaget inte vet hur jag ska kunna betala, men nu har jag iaf garanterat mig att det inte kommer hända igen – genom att säga upp abonnemanget hos dem.

Grattis Tele2. Ni har just gett mig 4000 anledningar att sprida så mycket skit jag bara kan om ert varumärke och varenda dag har jag ca 8-900 unika besökare på denna blogg som kommer läsa om detta. Jag kommer också sätta upp en stor annons på min website där jag direktlänkar till detta inlägg.

Vad vill jag åstadkomma med detta? Jag vill se till att ingen annan blir blåst av er kundtjänst på tusentals kronor för att ni antingen har inkompetent personal, eller satt i system att lura kunder via chat-supporten där inget loggas och kan användas för att bevisa vad ni sagt.

Detta kunde vara din räkning.