SvD förstår inte satir

Hur kan man annars tolka den här artikeln? Reklamen är inte läskig. Folk har humor och gillar satir, därför skapar man stödgrupper på facebook där man pratar ut som läskiga reklamer. Herregud.

Beskrivning:

För oss som har en TV och gillar att se på reklam/orkar inte sträcka sig efter fjärrkontrollen har ett problem uppstått. Apoliva har börjat köra en reklamfilm som är läskig. En kvinna sjunger på en nordisk/svensk folksång i snöblandat regn med åska. Jag skapar denna grupp för oss som behöver någonstans att söka stöd och få prata ut. Det är bara en tidsfråga innan den når våra drömmar och terroriserar oss i sömnen.
Gör en insats, anslut dig!
Från Facebook-gruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen”
Alternativet är att det är en kupp från reklamskaparna bakom reklamen för att få ytterligare mediagenomslag. ;P
  • Haha DN hade också en artikel häromdagen! Den var verkligen seriose cat, och i kommentarerna beklagade sig medelålders personer över vart samhället är på väg när befolkningen blir rädda för en reklam. Det gör det bara ännu roligare för oss som fattar det roliga :P
    .-= Nedmyr´s last blog ..söndag 2/8 =-.

  • Evelina

    Hah, stackars folk som blir rädda för reklamer :<

  • Magnus J.

    Jag har själv inte sett reklamen, men när jag läste om den i SvD trodde jag folk tyckte den var otäck för att kvinnan hade ”fornnordiskt utseende”. Att det gav överdrivet politiskt korrekta personer nazistvibbar.
    .-= Magnus J.´s last blog ..Jo, det blir mer… =-.

  • Skymt

    så värst läskig var hon väl inte..

    Här ligger reklamsnutten på dutuben om nån inte sett den:

  • Magnus J.: De låter helt absurt. Måste vi ha negrer i varenda reklam för att inte vara nazister nu?

  • Magnus J.

    Men Hanna då, du lyssnar på Saga och använder N-ordet – är det inte dags att teckna en prenumeration på Nationell Idag snart? :-)
    .-= Magnus J.´s last blog ..Granskas kvinnor hårdare? =-.