SvD förstår inte satir

Hur kan man annars tolka den här artikeln? Reklamen är inte läskig. Folk har humor och gillar satir, därför skapar man stödgrupper på facebook där man pratar ut som läskiga reklamer. Herregud.

Beskrivning:

För oss som har en TV och gillar att se på reklam/orkar inte sträcka sig efter fjärrkontrollen har ett problem uppstått. Apoliva har börjat köra en reklamfilm som är läskig. En kvinna sjunger på en nordisk/svensk folksång i snöblandat regn med åska. Jag skapar denna grupp för oss som behöver någonstans att söka stöd och få prata ut. Det är bara en tidsfråga innan den når våra drömmar och terroriserar oss i sömnen.
Gör en insats, anslut dig!
Från Facebook-gruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen”
Alternativet är att det är en kupp från reklamskaparna bakom reklamen för att få ytterligare mediagenomslag. ;P